Regulamin
REGULAMIN PLATFORMY
odbierzw.familijna.pl
§1 Postanowienia ogólne
- Platforma do zamawiania usługi cateringowej zamieszczona pod adresem www.odbierzw.familijna.pl prowadzona jest przez GRUPA FAMILIJNA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, Kuźnica Czeszycka 11, 56-320 Krośnice, NIP: 9161351695, REGON: 020182505.
- Każdy Klient korzystający z Platformy zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu, a także do zapoznanie się z jego treścią przed rozpoczęciem korzystania z Platformy.
- W zakresie, w jakim Regulamin odnosi się do usług świadczonych za pomocą systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 tej ustawy.
§2 Definicje
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą Umowę za pośrednictwem Platformy, a której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby
- Usługodawca - GRUPA FAMILIJNA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, Kuźnica Czeszycka 11, 56-320 Krośnice, NIP: 9161351695, REGON: 020182505, telefon (71) 384 56 13.
- Klient - osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która za pośrednictwem Platformy zamawia usługi lub Produkty Usługodawcy
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Platformy
- Platforma - serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem internetowym odbierzw.familijna.pl umożliwiający m.in. zapoznawanie się z treściami zamieszczanymi przez Usługodawcę, a także zawieranie umów na odległość na zakup Produktów Usługodawcy
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Platformy), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie
- Regulamin - niniejszy regulamin
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy z Usługodawcą
- Konto - utworzone po rejestracji indywidualne konto Klienta na Platformie, za pomocą którego Klient składa Zamówienia lub korzysta z innych funkcjonalności w ramach Platformy
- Formularz rejestracji - formularz dostępny na Platformie, umożliwiający utworzenie Konta
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny na Platformie umożliwiający złożenie Zamówienia oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu dostawy i płatności
- Koszyk – element oprogramowania Platformy, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów
- Produkt - dostępna na Platformie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy między Klientem a Usługodawcą
- Umowa - umowa sprzedaży Produktów zawierana albo zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Platformy
§3 Wymagania techniczne
Do korzystania z Platformy, w tym przeglądania Produktów oraz składania Zamówień, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
§4 Informacje ogólne
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Platformy, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Platformy z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym lub niezgodnym z postanowieniami Regulaminu korzystaniem z Platformy.
- Klienci zobowiązani są do korzystania z Platformy zgodnie z jej przeznaczeniem, w szczególności zakazane jest zamieszczenie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym, a także omijanie lub niszczenie zabezpieczeń informatycznych Usługodawcy, mających na celu ochronę użytkowników Platformy.
- Przeglądanie oferty Usługodawcy nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane na Platformie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe, o której Klient jest informowany na stronach Platformy w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w opisie usługi.
- Usługodawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie ich realizacji.
- Usługodawca nie świadczy usług posprzedażowych.
§5 Zakładanie Konta na Platformie
- Aby założyć Konto na Platformie, należy prawidłowo wypełnić Formularz rejestracji. W formularzu należy wskazać następujące dane:
- imię i nazwisko (albo firmę lub nazwę jednostki organizacyjnej)
- numer telefonu,
- Adres e-mail
- Założenie i korzystanie z Konta jest darmowe.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustalonych w Formularzu rejestracji. Login oraz hasło nadaje Klient.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy.
§6 Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- dokonać wyboru miejsca odbioru Produktów
- zalogować się na Konto lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji,
- wybrać Produkt(y) będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny),
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych Klienta w miejscach do tego przeznaczonych, w tym w szczególności imienia i nazwiska albo firmy lub nazwy jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, numeru telefonu, adresu e-mail, a w przypadku opcji z dostawą Produktów, także adresu dostawy oraz adresu dla rozliczeń, w przypadku wyboru opcji wyboru żądania wystawienia faktury,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt 3 Regulaminu,
- następnie kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić Zamówienie.
- Warunkiem realizacji Zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
- Zamówienie niektórych lub wszystkich Produktów może być objęte limitem ilości sztuk lub limitem wagowym, które Klient może zakupić składając Zamówienie. W takim przypadku gdy podczas kompletowania Zamówienia ilość wybranych przez Klienta Towarów lub ich waga przekroczy dopuszczalny limit lub będzie niewystarczająca dla realizacji Zamówienia, Klient zostanie poinformowany o tym w komunikacie, który automatycznie wyświetli się podczas składania Zamówienia.
- Usługodawca może oferować Klientom rabaty lub promocje na zakup Produktów udostępniając Klientom kody rabatowe. Warunki korzystania z kodów rabatowych lub promocji, w szczególności wysokość rabatu, Produkty, których rabat dotyczy, okres ważności kodu rabatowego, Usługodawca udostępnia Klientom wraz z kodem rabatowym. Klient, który chce skorzystać z kodu rabatowego powinien podczas składania Zamówienia wpisać kod rabatowy w przeznaczone do tego pole w Formularzu zamówienia.
§7 Odbiór Zamówienia oraz metody płatności
- Klient dokonuje odbioru Zamówienia pod adresem wybranego w Formularzu zamówienia punktu sprzedaży, od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-17:00. Termin odbioru Zamówienia wskazany zostanie przez Usługodawcę w potwierdzeniu złożenia Zamówienia.
- Klient opłaca zamówienie poprzez płatności elektroniczna - obsługiwane przez spółkę PayPro SA, 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP 779 236 98 87, REGON 301345068, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł, wpłacony w całości.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Platformy.
§8 Wykonanie Umowy
- Zawarcie Umowy między Klientem a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia dostępnego na stronach Platformy, zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie przesyłając informację na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa między Klientem a Usługodawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznej - Klient obowiązany jest do dokonania płatności w dniu zawarcia Umowy - w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach odbioru, terminem odbioru jest najdłuższy podany termin. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach odbioru, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
- Początek biegu terminu odbioru liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Usługodawcy.
- Przy odbiorze osobistym, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie i godzinie wskazanym przy składaniu Zamówienia. O gotowości Zamówienia do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Usługodawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w Formularzu zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Realizacja Zamówień odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Odbiór osobisty Zamówienia przez Klienta jest bezpłatny.
§9 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient, będący Konsumentem, ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
- Klient może odstąpić od Umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem terminu realizacji Zamówienia.
- Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Usługobiorcy według wzoru zamieszczonego pod adresem https://odbierzw.familijna.pl/upload/content/Formularz_odstąpienia_od_umowy_PF.docx.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą,
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Zamówienia (o ile zostały poniesione przez Klienta), z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Zamówienia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę.
- Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§10 Reklamacje
- Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Produkty wolne od wad. Zdjęcia Produktów zamieszczone na Platformie mają charakter poglądowy, a rzeczywisty wygląd Produktów zależny jest od właściwości fizyczno-chemicznych, wobec czego w Produktach tego samego rodzaju mogą występować różnice w wyglądzie lub inne różnice naturalnie występujące w procesie produkcji. Różnice te nie stanowią wad Produktów.
- W przypadku wystąpienia niezgodności między złożonym a zrealizowanym Zamówieniem, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy kodeksu cywilnego.
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres reklamacje@piekarniafamilijna.com.pl.
- Reklamacja powinna zawierać m.in. zwięzły opis niezgodności, okoliczności (w tym datę) stwierdzenia niezgodności oraz dane Klienta składającego reklamację, a także żądanie Klienta w związku z wadą.
- Towary wadliwe w ramach procedury reklamacyjnej należy dostarczyć do puntu sprzedaży wraz z dowodem zakupu, w którym następował ich odbiór.
- Klient zostanie powiadomiony o wyniku rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, a w przypadku, gdy składającym reklamację jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego, o ile krótszy czas rozpatrzenia reklamacji nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
§11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
W przypadku powstania sporu co do sposobu rozstrzygnięcia reklamacji Klient ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. może zwrócić się z odpowiednim wnioskiem do właściwego Rzecznika Praw Konsumenta, organizacji konsumenckiej, np. Federacji Konsumentów lub jednego z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, które prowadzą mediacje i przy których działają Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie. Konsument może także złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Powyższe nie wyłącza uprawnienia do dochodzenia roszczeń wobec Sprzedającego w postępowaniu sądowym.
§12 Dane osobowe na Platformie
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Platformy internetowej jest Usługodawca tj. GRUPA FAMILIJNA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, Kuźnica Czeszycka 11, 56-320 Krośnice, NIP: 9161351695, REGON: 020182505.
- Dane osobowe Konsumentów będą przetwarzane na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako RODO, jak również przepisów krajowej ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
- Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym każda osoba fizyczna może się skontaktować w celu zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi przetwarzania jej danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych możliwy jest w formie tradycyjnej (pod adresem fizycznym administratora danych), lub pod adresem e-mail: rodo@piekarniafamilijna.com.pl. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Krystian Erens
- Przekazane dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, oraz w celu wystawiania faktur, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej i archiwalnej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. W przypadku ewentualnych sporów dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń bądź obrony praw administratora danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W przypadku założenia konta na platformie, wyrażenia zgody na działania marketingowe - dane osobowe będziemy przetwarzać na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
- W określonych sytuacjach możemy przekazać Pani/Pana dane np. w celu spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa, lub wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora danych lub przez stronę trzecią.
Kategorie odbiorców jakim możemy przekazać Pani/Pana dane osobowe to:
- podmioty lub organy uprawnione na podstawie przepisów prawa,
- dostawcom usług przetwarzających powierzone dane osobowe w imieniu administratora na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. [Dział IT oraz Marketingu]
- Dane osobowe będą przetwarzane przez administratora danych osobowych w celu dokonywania rozliczeń przez okres 5 pełnych lat od momentu wystawienia dokumentu, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, a w przypadku działań marketingowych, jak również korzystania z platformy – do czasu cofnięcia zgody przez konsumenta.
- Konsument posiada prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193 )ul. Stawki 2.
- Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych, może być odmowa świdczenia/realizacji usługi.
§13 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Platformę internetową zawierane są w języku polskim.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie zamieszczone na Platformie treści, w szczególności znaki towarowe, logotypy, zdjęcia są chronione prawem, a ich wykorzystanie w sposób niezgodny i w celu innym niż przewidziany Regulaminem jest bezprawne.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o ochronie danych osobowych.